Hae tästä blogista

sunnuntai 1. maaliskuuta 2015

Vauvalle keltainen setti


Lanka: Mayflower Cotton light
Puikot: 3 ja 3,5
Malli: Novita syksy 2007 + oma viritelmä
Koko: n. 60 cm
Menekki:  takki 120 g – housut 110 g – pipo 35 g

Tässä ei oikein mikään mennyt kuten suunnittelin. Olin jo varannut keltaiset napit, kun löysinkin kätköistäni valkoiset kukkanapit. Kukkanapit ei ole parhaat mahdolliset, ovat vähän isot tehtyihin  napinläpiin, mutta kun ne oli niin sopivat tähän, laitoin kuitenkin.  

Tarkoitus oli tehdä pikkuruinen setti vauvalle. Ymmärrän kyllä mitä langan neuletiheys tarkoittaa, mutta siinä huumassa se jäi sivuseikaksi. No, eihän siitä mitään pikkuruista settiä tullut kun lanka oli paksumpaa kuin muistin.  En ollut myöskään suunnitellut pipoon mitään nappia, mutta sinne pipon laellehan se sopii kuin nenä päähän. Koska tästä tuli isompi kun oli tarkoitus, otetaan uusiksi.

Malli on Novitan lehdestä syksy 2007. Harvoin teen ihan ohjeen mukaan, enkä tehnyt nytkään, silmukat ja mitat otin ohjeesta.  Mallissa oli jokin kirjoneule, minä pitäydyin maltillisesti simppeleissä raidoissa. 


4 kommenttia:

  1. Sullahan tulee vauvaneuleita solkenaan. Onks sukuun tulossa pienokainen? Kauniita ovat. Mä neuloin yhden haalarin pyynnöstä, oisin enemmänkin tehny mutt ei ollu tarvetta. Ja se vauva sai perintönä muutaman mun muinoin tekemän ja maapallon kiertäneet neuleet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tulossa! Olen saamassa ylennyksen, Juhannuksen tienoilla saan uuden arvonimen: Mummu.

      Poista
  2. IHANAA! Iik! Vähänks oon kade. Onnea, onnea matkaan molemmille: Mummulle ja odottavalle äidille.

    VastaaPoista
  3. Tätä kauttahan olen jo vähän uumoillut, mutta en ole viitsinyt udella :) t. Merja

    VastaaPoista